Autor : Jan Jirák & Barbara Köpplová
Stav  Nova
Média a specifický typ sociální komunikace, na 
níž se podílejí, stále významnějším způsobem ovlivňují podobu 
společenského, politického i kulturního života současných společností - 
včetně podílu na výkonu politické moci - i ekonomickou úspěšnost řady 
odvětví. Dva autoři se značnou teoretickou i praktickou zkušeností v 
oblasti 
fungování médií v České republice nabízejí základní uvedení do studia 
médií z hlediska sociálněvědní disciplíny mediální studia. Jejich 
ústředním zájmem je mediální komunikace jako obecný pojem, který 
zahrnuje institucionalizovanou symbolickou interakci jako společenský 
proces a složky, které se na ní podílejí (média, publikum, společenský 
kontext). Oproti dosud vycházejícím překladovým publikacím jde o český 
pohled, beroucí v úvahu historii i současnost mediální scény i 
mediálních studií u nás. Výklad je doplněn řadou příkladů z České 
republiky i ze zahraničí.