Autor : Jan Jirák & Barbara Köpplová
Stav Nova
Média a specifický typ sociální komunikace, na
níž se podílejí, stále významnějším způsobem ovlivňují podobu
společenského, politického i kulturního života současných společností -
včetně podílu na výkonu politické moci - i ekonomickou úspěšnost řady
odvětví. Dva autoři se značnou teoretickou i praktickou zkušeností v
oblasti
fungování médií v České republice nabízejí základní uvedení do studia
médií z hlediska sociálněvědní disciplíny mediální studia. Jejich
ústředním zájmem je mediální komunikace jako obecný pojem, který
zahrnuje institucionalizovanou symbolickou interakci jako společenský
proces a složky, které se na ní podílejí (média, publikum, společenský
kontext). Oproti dosud vycházejícím překladovým publikacím jde o český
pohled, beroucí v úvahu historii i současnost mediální scény i
mediálních studií u nás. Výklad je doplněn řadou příkladů z České
republiky i ze zahraničí.